Μακροοικονομική ΙΙ
Γενικά
- Κωδικός: 305
- Εξάμηνο: 3ο
- Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
- Τύπος μαθήματος: Ειδίκευσης
- Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
- Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Διαλέξεις και Ασκήσεις - Πράξεις (3)
- Μονάδες ECTS: 5
- Σελίδα μαθήματος: https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=636
- Διδάσκοντες: Βλάχος Βασίλειος
- Πρόγραμμα Μαθημάτων:
- Πρόγραμμα Εξετάσεων:
Περιεχόμενα μαθήματος
- Εισαγωγή στο αντικείμενο και τους στόχους της μακροοικονομικής.
- ΑΕΠ και εθνικοί λογαριασμοί.
- Ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών.
- Κεϋνσιανός σταυρός.
- Υπόδειγμα IS/LM.
- Καμπύλη Phillips και Υπόδειγμα IS-MP-PC.
- Υπόδειγμα Mundell-Fleming.
- Υπόδειγμα συνολικής ζήτησης και προσφοράς.
- Νομισματική πολιτική.
- Δημοσιονομική πολιτική.
- Αποτελεσματικότητα οικονομικών πολιτικών.
- Οικονομικές κρίσεις.
- Μακροοικονομική πολιτική στη σύγχρονη Ελλάδα.
Μαθησιακοί Στόχοι
Το μάθημα αποτελεί συνέχεια του μαθήματος «Μακροοικονομική Ι» και ο σκοπός του είναι η εμβάθυνση στη μελέτη και στην ανάλυση των υποδειγμάτων της σύγχρονης Μακροοικονομικής. Στόχος είναι η συμπλήρωση των γνώσεων που οι φοιτητές/ριες απέκτησαν από το μάθημα «Μακροοικονομική Ι» ώστε να αποκτήσουν μία πληρέστερη εικόνα των σύγχρονων οικονομικών φαινομένων και της χάραξης οικονομικής πολιτικής. Σκοπός είναι η διεξοδική και προσιτή παρουσίαση όλων των βασικών υποδειγμάτων της μακροοικονομικής που θα βοηθήσουν το φοιτητή/τρια να αναπτύξει μια σαφέστερη και πιο ολοκληρωμένη οπτική για τα οικονομικά γεγονότα του 21ου αιώνα.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:
- Χρησιμοποιούν συναρτησιακές σχέσεις, διαγράμματα, και τα ευρήματα της εμπειρικής έρευνας για να προτείνουν τρόπους αντιμετώπισης/επίλυσης βασικών μακροοικονομικών ζητημάτων.
- Κατανοούν πως λειτουργεί μία ανοικτή οικονομία.
- Αξιολογούν/αναλύουν τις επιδράσεις οικονομικής πολιτικής και εξωγενών γεγονότων.
- Αναπτύξουν αναλυτικές και θεωρητικές ικανότητες των φοιτητών/τριών και θα τις εφαρμόζουν σε θέματα της σύγχρονης δημοσιονομικής και νομισματικής πολιτικής στα πλαίσια μιας ανοιχτής οικονομίας.
Γενικές Ικανότητες
- Αυτόνομη εργασία.
- Ομαδική εργασία.
- Λήψη αποφάσεων.
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
Μέθοδοι Διδασκαλίας
- Στην αίθουσα, πρόσωπο με πρόσωπο.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
- Τ.Π.Ε στη Διδασκαλία και στην Επικοινωνία με τους φοιτητές.
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος εργασίας εξαμήνου |
Διαλέξεις | 26 |
Ασκήσεις –Πράξεις που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης | 13 |
Συγγραφή Εργασίας | 20 |
Αυτοτελής Μελέτη | 66 |
Σύνολο | 125 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:
- Ερωτήσεις κρίσεως.
- Ερωτήσεις σύντομης απάντησης.
- Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.
- Ερωτήσεις Σ-Λ και πολλαπλής επιλογής.
- Ασκήσεις εφαρμογής.
Σε κάθε ερώτηση προσδιορίζονται το ειδικό βάρος και τα μόρια που αναλογούν.
Εργασία 40% του βαθμού.
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Olivier Blanchard, «Μακροοικονομική», 8η Έκδοση, Εκδόσεις Επίκεντρο, Αθήνα 2021.
- Gregory N. Mankiw, «Μακροοικονομική», Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα 2019.
- Gregory N. Mankiw και Mark P. Taylor, «Οικονομική: Μακροοικονομική», 5η Έκδοση, Εκδόσεις Τζιόλα, Θεσσαλονίκη 2021.
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
- American Economic Journal: Macroeconomics.
- Journal of Macroeconomics.
- NBER Macroeconomics Annual.