ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Mάρκετινγκ

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Οικονομικών Επιστημών
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 404 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 4ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Mάρκετινγκ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις και Ασκήσεις Πράξης 3 5
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Γενικού υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=628

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Με το μάθημα «Marketing» επιδιώκεται μια πρώτη επαφή των φοιτητών με τους μηχανισμούς δράσης αυτής της σημαντικής επιχειρησιακής λειτουργίας. Οι φοιτητές μας ως στελέχη των οικονομικών και όχι μόνο οντοτήτων έχουν να παίξουν πολλαπλό και σύνθετο ρόλο. Δεν αποτελούν μόνο τους οικονομικούς συμβούλους του επιχειρηματία ή των οργανισμών, αλλά μπορούν να γίνουν οι ίδιοι στελέχη επιχειρήσεων ή επιχειρηματίες. Οι ελληνικές επιχειρήσεις με τις εγγενείς αδυναμίες (μικρό μέγεθος, έλλειψη οργάνωσης, εξειδικευμένων στελεχών κτλ.) πρέπει να αναπτύξουν δράσεις κάνοντας χρήση τις ιδιαίτερες ικανότητες και δεξιότητες του προσωπικού τους και να διαμορφώσουν στα προϊόντα και υπηρεσίες που προσφέρουν χαρακτηριστικά που είναι δύσκολο να αντιγραφούν (ποιότητα, συσκευασία, κατάλληλη αισθητηριακή δυναμική κλπ.).

Το μάθημα του Marketing τους προσφέρει τη δυνατότητα να αναπτύξουν γνώσεις και ικανότητες για να επιτελέσουν και αυτό τον ρόλο. Με την έρευνα της αγοράς (αγαθών και υπηρεσιών), τη γνώση των ιδιαίτερων δυναμικών της επιχείρησης και έναν καλό Marketing plan θα είναι σε θέση να κάνει προτάσεις για ανάπτυξη δράσεων σε τομείς που το Marketing ανοίγει δρόμους (4Ρ του Marketing). Γίνεται προσπάθεια να κατανοήσει ο φοιτητής την αναγκαιότητα εξωστρεφούς δράσης των οικονομικών οντοτήτων. Στην κατεύθυνση της υλοποίησης αυτής της στρατηγικής δεν υπάρχει καλύτερη μέθοδος και αναντικατάστατη εμπειρία από την διάθεση των αγαθών και υπηρεσιών τους σε ανταγωνιστικά περιβάλλοντα. Η αξία της επιχείρησης διαμορφώνεται από την αξία που της αναγνωρίζει ο πελάτης, ο προμηθευτής και γενικά η αγορά.

Με την γραπτή εργασία που ανατίθεται στους φοιτητές, στοχεύουμε στη γνωριμία των φοιτητών με τους μηχανισμούς του Marketing, τη χρήση των διαφόρων εργαλείων του την απόκτηση ικανοτήτων ανάλυσης ζητημάτων που αφορούν στην εφαρμογή των εργαλείων του Marketing και στην υλοποίηση των στόχων των οικονομικών και όχι μόνο οντοτήτων..

Μετά την επιτυχή εξέταση στο μάθημα, ο φοιτητής θα πρέπει να είναι σε θέση:

  • Να γνωρίζει τις σύγχρονες τάσεις στην επιστήμη του Marketing και πως αυτό συμβάλλει στη διαμόρφωση συνθηκών ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων .
  • Να κατανοεί με ορθολογικό και αποτελεσματικό τρόπο θέματα, που άπτονται του Μικρό- και Μακρό-περιβάλλοντος της επιχείρησης και να εξάγει συμπεράσματα από τον τρόπο λειτουργίας του.
  • Να προσεγγίζει, να κατανοεί και να αναλύει θέματα, τα οποία βοηθούν την επιχείρηση στη διαμόρφωση του Marketing-plan, στα πλαίσια της ανταγωνιστικής αγοράς.
  • Να διαμορφώνει ερωτηματολόγια έρευνας της αγοράς και να αναλύει, συνθέτει και να εφαρμόζει την αποκτώμενη γνώση από την πρωτογενή έρευνα.
  • Με τις γνώσεις του να συμβάλλει στη διαμόρφωση πολιτικών εκ μέρους της επιχείρησης (4Ρ), που θα βελτιστοποιούν τους στόχους της.
  • Ως στέλεχος να γνωρίζει πώς διαμορφώνεται η αξία (Value) των οικονομικών οντοτήτων και να λειτουργεί με βάση τις ανάγκες των καταναλωτών και την παροχή χρησιμότητας σε αυτούς, μέσα από τα προϊόντα και υπηρεσίες που τους προσφέρει η επιχείρηση.
  • Να συμβάλλει, στα πλαίσια του υγιούς ανταγωνισμού και του σεβασμού προς τον άνθρωπο και το περιβάλλον, στη διαμόρφωση τακτικών και στρατηγικών από την επιχείρηση, που θα αποτελούν τις βάσεις ανταγωνιστικότητας και επιβίωσής τους σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.
  • Τέλος με τις αποκτηθείσες γνώσεις να μπορεί να υποστηρίζει τις προσπάθειες κυρίως των ΜΜΕπιχειρήσεων για εξωστρέφεια μέσα από την χρήση μεθόδων και εργαλείων του σύγχρονου Marketing.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Γενικές ικανότητες
  • Ομαδική Εργασία
  • Εργασία σε Διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον
  • Λήψη Αποφάσεων
  • Προαγωγή της Ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Διαλέξεις

  1. Αναγκαιότητα και στόχοι του Marketing, Εξέλιξη Marketing, τα 4P και οι σχέσεις προϊόντος πελάτη – καταναλωτή.
  2. Αγορά και Καταναλωτής, τύποι αγορών, ανάλυση αγοράς και στρατηγική σημασία Mkg, πληροφοριακά υποστηρικτικά συστήματα Mkg.
  3. Τμηματοποίηση της αγοράς, Cluster Analysis, μονοδιάστατες και πολυδιάστατες στρατηγικές τμηματοποίησης.
  4. Καταναλωτική συμπεριφορά, μοντέλα καταναλωτικής συμπεριφοράς, κίνητρα αγοράς προϊόντων, λήψη αποφάσεων αγοράς.
  5. Μορφές και στρατηγικές ικανοποίησης καταναλωτών, Σχέσεις με τους καταναλωτές, CRM, BSC, Controlling, Quality Monitoring.
  6. Προστασία καταναλωτών, δικαιώματα καταναλωτών, έρευνα αγοράς-καταναλωτών, πρωτογενείς και δευτερογενείς έρευνες.
  7. Πολιτική προϊόντος, κύκλος ζωής προϊόντος και στρατηγικό Mkg, SWOT Analysis, Σχεδιασμός πολιτικής. Στρατηγικός σχεδιασμός και παραγωγή, πολιτική προϊόντος, Διαφοροποίηση προϊόντος, Marketing-Mix, Ανάπτυξη νέων προϊόντων.
  8. Δίκτυο πωλήσεων, τύποι δικτύων διανομής, τρόποι διανομής προϊόντων, διαμόρφωση Marketing Plan.
  9. Τιμές και τιμολογιακή πολιτική στα αγαθά, στρατηγικές διαμόρφωσης τιμών, παράγοντες επιρροής τιμολογιακής πολιτικής.
  10. Αποφάσεις προσδιορισμού τιμής ανάλογα με τις συνθήκες αγοράς, ανταγωνισμού, δέσμες τιμών, διαφοροποίηση τιμών, είδη τιμολογιακής πολιτικής.
  11. Τιμές και τιμολογιακή πολιτική στις υπηρεσίες, Στρατηγικές τιμών στις υπηρεσίες, υποστηρικτικοί μηχανισμοί διαμόρφωσης τιμών, Cost Center, Profit Center.
  12. Promotion και επικοινωνία, σχεδιασμοί Mkg και επικοινωνιακή πολιτική, Διαφήμιση και προώθηση πωλήσεων.
  13. Marketing υπηρεσιών, ιδιαιτερότητες του Mkg υπηρεσιών, διαίρεση των υπηρεσιών και οι επιδράσεις τους στο Mkg, Στρατηγικές Marketing υπηρεσιών.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Στο Αμφιθέατρο, Πρόσωπο με Πρόσωπο.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Χρήση ΤΠΕ στη Διδασκαλία και στην Επικοινωνία με τους φοιτητές.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις26
Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογίας και ανάλυσης Case Study13
Συγγραφή Εργασίας20
Αυτοτελής Μελέτη66
Σύνολο125
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (80%)

  1. Ερωτήσεις κρίσεως.
  2. Ερωτήσεις ανάπτυξης.
  3. Ερωτήσεις σύνθετης ανάπτυξης.

ΙΙ. Εργασία 40% του βαθμού.

  1. Η εργασία παρουσιάζεται στο Αμφιθέατρο ενώπιον των φοιτητών.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Μαντζάρης Γιάννης, Σύγχρονο Marketing Αγαθών και Υπηρεσιών, Εκδ. Λογισμός, Θες/νίκη 2017.
  2. Sandhusen R., Marketing, Κλειδάριθμος, Αθήνα.
  3. ΤΣΑΚΛΑΓΚΑΝΟΣ Α. ΑΓΓΕΛΟΣ, ΤΣΑΚΛΑΓΚΑΝΟΥ ΑΓΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥ,Η Βασικές αρχές του Marketing, ISBN 978-960-602-221-0, Εκδόσεις Αφοί Κυριακίδη ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΕ, 2018.
  4. Armstrong Gary,Kotler Philip, Εισαγωγή στο Marketing, ISBN 978-960-458-204-4, Εκδόσεις Επίκεντρο Α.Ε., 2009.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  • Journal of Marketing.
  • European Journal of Marketing.
  • Journal of Marketing Theory and Practice.