ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Διοικητική Λογιστική

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Οικονομικών Επιστημών
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 405 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 4ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Διοικητική Λογιστική
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις και Ασκήσεις - Πράξεις 3 5
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδικού υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=823

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

The purpose of the course is to make a first contact of the students with the mechanisms of action of this important business function.  Future graduates as executives of finance and not only entities have a multiple and complex role to play. They are not only the financial advisors of the entrepreneur or organizations, but they can become business executives or entrepreneurs themselves. Greek businesses with inherent weaknesses (small size, lack of organization, specialized staff, etc.) must develop actions making use of the particular abilities and skills of their staff and to shape into products and services those characteristics that are difficult to copy (quality, packaging, appropriate sensory dynamics, etc.). The Marketing course offers them the opportunity to develop knowledge and skills to fulfill this role. Through research of the market (goods and services), knowledge of the particular dynamics of the business and a good Marketing plan, he will be able to make proposals for the development of actions in areas where Marketing opens up new avenues (4Ps of Marketing). An attempt is made for the student to understand the necessity of extroverted action of economic entities. In the direction of the implementation of this strategy there is no better method and irreplaceable experience than the availability of their goods and services in competitive environments. The value of the business is shaped by the value recognized by the customer, the supplier and the market in general.

With the project assigned to the students, we aim to acquaint the students with the mechanisms of Marketing, the use of its various tools, the acquisition of the ability to analyze issues related to the application of Marketing tools and the realization of the goals of finance and not only entities ..

After successfully completion of  the course, the student should be able to:

  • Know the modern trends in the science of Marketing and how this contributes to shaping conditions for the competitiveness of businesses.
  • Understand in a rational and efficient way issues related to the Micro- and Macro-environment of the business and to draw conclusions from the way it operates.
  • Approach, understand and analyze issues, which help the company in the formulation of the Marketing-plan, in the context of the competitive market.
  • Formulate market research questionnaires and analyze, synthesize and apply knowledge gained from primary research.
  • Contribute to the formulation of policies on behalf of the company (4P), which will optimize its goals.
  • As an executive, to know how the value (Value) of economic entities is formed and to operate based on the needs of consumers and the provision of utility to them, through the products and services offered by the company.
  • Contribute, in the context of healthy competition and respect for people and the environment, to the formulation of tactics and strategies by the company, which will form the basis of their competitiveness and survival at national and international level.
  • Finally, with the acquired knowledge, he will be able to support the efforts of mainly media companies for extroversion through the use of modern Marketing methods and tools.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Working independently.
  • Team work.
  • Decision making.
  • Working in an interdisciplinary environment.
  • Production of free, creative and inductive thinking.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. Έννοια της Διοικητικής Λογιστικής και διαφορές της με τη Χρηματοοικονομική Λογιστική.
  2. Η έννοια του κόστους στις διάφορες μορφές του (Κόστος, έξοδο, Δαπάνη).
  3. Θεμελιώδεις έννοιες της κοστολόγησης.
  4. Αναλυτική Εξέταση των στοιχείων του Κόστους Παραγωγής.
  5. Στοιχεία του Κόστους και Τεχνικές Ελέγχου του.
  6. Σταθερά – Μεταβλητά Κόστη, Επιμερισμός Κόστους.
  7. Άμεσα – Έμμεσα Κόστη (Εργατικά και Βιομηχανικά Έξοδα).
  8. Σχέσεις Κόστους-Όγκου Πωλήσεων-Κερδών. Εύρεση-ανάλυση νεκρού σημείου κύκλου εργασιών.
  9. Τιμολόγηση Προϊόντων και Υπηρεσιών, σχετικά κόστη και λήψη αποφάσεων.
  10. Προϋπολογισμοί.
  11. Σύνδεση προϋπολογιστικών καταστάσεων Διοικητικής και Χρηματοοικονομικής Λογιστικής.
  12. Σύνδεση των παραπάνω με τις Χρηματικές Ροές.
  13. Επανάληψη της ύλης.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Στην αίθουσα, πρόσωπο με πρόσωπο.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Τ.Π.Ε στη Διδασκαλία και στην Επικοινωνία με τους φοιτητές.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις26
Ασκήσεις – Πράξεις που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης13
Συγγραφή Εργασίας20
Αυτοτελής Μελέτη66
Σύνολο125
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις κρίσεως.
  • Ερωτήσεις σύντομης απάντησης.
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.
  • Ερωτήσεις Σ-Λ και πολλαπλής επιλογής.
  • Ασκήσεις εφαρμογής.

Σε κάθε ερώτηση προσδιορίζονται το ειδικό βάρος και τα μόρια που αναλογούν.
Εργασία 40% του βαθμού.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Διοικητική Λογιστική για Λήψη Αποφάσεων, Καρτάλης Νικόλαος, 2017, Εκδόσεις Μπαλουκτσή Βασιλική, ISBN: 978-618-83364-3-8.
  2. Μηχανογραφημένη Κοστολόγηση, Καραγιώργος Θεοφάνης, Πετρίδης Ανδρέας, 2015, Εκδόσεις Αφοί Θ. Καραγιωργου Ο.Ε., Θεσσαλονίκη, ISBN: 978-618-82147-1-2.
  3. Κοστολόγηση, Μπογάς Χρήστος, 2015, Εκδόσεις Χαρις Μ.Ε.Π.Ε., ISBN: 978-960-93-7220-6.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

Accounting and Business Research; Journal of Business Finance and Accounting; Management Accounting Research; International Journal of Managerial and Financial Accounting; Journal of Management Accounting Research; Journal of Management Control; Managerial Auditing Journal; κ.ά.