ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Μεθοδολογία Έρευνας και Ανάλυσης Δεδομένων στις Κοινωνικές Επιστήμες
1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης | ||||
ΤΜΗΜΑ | Τμήμα Οικονομικών Επιστημών | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | 551 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 5ο | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Μεθοδολογία Έρευνας και Ανάλυσης Δεδομένων στις Κοινωνικές Επιστήμες | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων. |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
Διαλέξεις και Ασκήσεις Πράξης | 3 | 6 | |||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4. | |||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) . |
Ειδικού υποβάθρου | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | |||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνικά | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. |
||
Το μάθημα «ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ» ως μάθημα υποβάθρου γνώσης, αποσκοπεί στην μεταφορά γνώσεων προς τους φοιτητές που σχετίζονται με την εμφάνιση της επιστήμης και της επιστημονικής γνώσης, τις μεθόδους και την μεθοδολογία που χρησιμοποιούν οι διάφορες επιστήμες και κυρίως οι κοινωνικές Επιστήμες, τον τρόπο προσέγγισης των διαφόρων ποσοτικών και ποιοτικών ερευνών, την εξέλιξη των διαφόρων οικονομικών θεωριών και γενικά τους τρόπους συγγραφής – διαμόρφωσης και παρουσίασης των διαφόρων επιστημονικών εργασιών. Ο φοιτητής ως φορέας επιστημονικής γνώσης, οφείλει να γνωρίζει πως αντλείται, αναλύεται, διαμορφώνεται και παρουσιάζεται η γνώση μέσα από επιστημονικά κείμενα, τα οποία υπακούουν στα διάφορα φορμαλιστικά και συγγραφικά διεθνή Standards. Γίνεται προσπάθεια κατανόησης προσεγγιστικών μεθόδων της μορφής Αιτίου – Αποτελέσματος, κάνοντας χρήση επαγωγικών και απαγωγικών τρόπων σκέψης. Μέσα από τις παραδόσεις, ιδιαίτερα των ασκήσεων πράξης, ο φοιτητής μαθαίνει τον τρόπο οργάνωσης, διαχείρισης και τελικά συγγραφής εργασιών με θεωρητικό και εμπειρικό μέρος. Μαθαίνει να διαμορφώνει ερωτηματολόγια, να οργανώνει πρωτογενείς έρευνες, να αναζητά δευτερογενείς πηγές, να επισκοπεί τη διεθνή βιβλιογραφία, να επεξεργάζεται τα στοιχεία και να τα αποτυπώνει σε γραπτό, επιστημονικά αποδεκτό, κείμενο. Αυτό είναι απαραίτητο να γίνει ιδιαίτερα σήμερα, που η γνώση μεταδίδεται ταχέως, είναι πολυεπίπεδη, εύκολο να την εντοπίσεις, αλλά δύσκολο να την χρησιμοποιήσεις επί σκοπώ και η αναγνώριση του επιστήμονα γίνεται κυρίως μέσα από το δημοσιευμένο γραπτό και πρωτότυπο έργο του. Επιτυγχάνεται μέσα από τα διάφορα επίπεδα σπουδών (πτυχίο, μεταπτυχιακό, διδακτορικό), μέσα από τις παρουσιάσεις σε διεθνή Συνέδρια (Conference), από επιστημονικές εργασίες (Papers), σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά (Journals), από μονογραφίες και γενικά από αναγνωρισμένα διεθνώς έντυπα των διαφόρων επιστημονικών ενώσεων και θεσμών. Μετά την επιτυχή εξέταση στο μάθημα, ο φοιτητής θα είναι σε θέση:
|
||
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
||
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών | Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης | |
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Διαλέξεις
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. |
|
||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
|
||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
Οργάνωση Διδασκαλίας
|
||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%)
ΙΙ. Εργασία (προαιρετική) 40% του βαθμού. |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Συγγράμματα
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
|