ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Επιχειρείν

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Οικονομικών Επιστημών
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 553 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 5ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Επιχειρείν
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις και Ασκήσεις - Πράξεις 3 6
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδίκευσης
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Η έννοια του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν στη σύγχρονη πραγματικότητα συμπεριλαμβάνει πολλές και διαφορετικές αναγνώσεις, άλλοτε από την πλευρά της επιστήμης της Πληροφορικής, της Διοικητικής, του Μάρκετινγκ, της Διοίκησης Επιχειρήσεων και γενικά των Οικονομικών Επιστημών. Σκοπός του μαθήματος είναι να παρουσιάσει σε βάθος θέματα που σχετίζονται με τις έννοιες αυτές, όπως τις διαφορές μεταξύ ηλεκτρονικού επιχειρείν και ηλεκτρονικού εμπορίου, τα σύγχρονα ηλεκτρονικά επιχειρηματικά μοντέλα και τις νεοφυείς επιχειρήσεις, τις τεχνικές και τα εργαλεία ανάπτυξης μιας ηλεκτρονικής επιχείρησης, τις τεχνικές προώθησης μιας ηλεκτρονικής επιχείρησης μέσω του ψηφιακού μάρκετιγνκ, τα κανονιστικά πλαίσια για ηλεκτρονικές συναλλαγές μεταξύ καταναλωτών και επιχειρήσεων και τον κανονισμό προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές και φοιτήτριες θα:

  • Αναγνωρίζουν τα μοναδικά χαρακτηριστικά του διαδικτύου και πώς αυτά μπορούν να καθορίσουν το μέλλον της νέας οικονομίας
  • Αντιλαμβάνονται την εννοιολογική διαφορά των όρων ηλεκτρονικό επιχειρείν και ηλεκτρονικό εμπόριο.
  • Περιγράφουν βασικές εφαρμογές και καινοτόμα ηλεκτρονικά επιχειρηματικά μοντέλα.
  • Διακρίνουν τα επιχειρηματικά μοντέλα που υιοθετούν σύγχρονες διαδικτυακές εταιρείες.
  • Κατανοούν τον τρόπο με τον οποίο διάφοροι παράγοντες του κοινωνικοοικονομικού συστήματος δίνουν ώθηση ολοένα πιο εντατικά προς το ηλεκτρονικό επιχειρείν.
  • Προσδιορίζουν πηγές και κρίσιμους παράγοντες που επηρεάζουν άμεσα την αποτελεσματικότητα του οικοσυστήματος νεοφυούς επιχειρηματικότητας.
  • Αποκτούν κατάλληλες δεξιότητες για την καταγραφή μιας στρατηγικής ανάπτυξης ηλεκτρονικής επιχείρησης.
  • Αναγνωρίζουν τις βασικές τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στη σχεδίαση και ανάπτυξη διαδικτυακών επιχειρήσεων.
  • Χρησιμοποιούν εργαλεία ανάπτυξης διαδικτυακών εφαρμογών και ηλεκτρονικών επιχειρήσεων.
  • Προσδιορίζουν τα συστατικά και διαφορετικές μεθόδους ψηφιακού μάρκετινγκ για την προώθηση των ηλεκτρονικών επιχειρήσεων.
  • Εφαρμόζουν τεχνικές βελτιστοποίησης για μηχανές αναζήτησης.
  • Χρησιμοποιούν εργαλεία προώθησης και online διαφήμισης.
  • Κατανοούν και αναλύουν τη χρήση των κοινωνικών δικτύων από τους online καταναλωτές.
  • Αξιολογούν την επίτευξη των στόχων που έχουν θέσει ως προς τις ενέργειες ψηφιακού μάρκετινγκ.
  • Αναπτύσσουν δεξιότητες πρόσληψης νέας γνώσης στον τομέα του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. Η έννοια του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν και του Ηλεκτρονικού Εμπορίου.
  2. Ηλεκτρονικά Επιχειρηματικό μοντέλα και νεοφυείς επιχειρήσεις.
  3. Το εργαλείο Business Model Canvas.
  4. Βήματα και στρατηγική δημιουργίας Ηλεκτρονικής Επιχείρησης.
  5. Εργαλεία κατασκευής ηλεκτρονικής επιχείρησης και συστήματα διαχείρισης περιεχομένου ανοιχτού κώδικα.
  6. Εργαλεία κατασκευής ηλεκτρονικού καταστήματος (WooCommerce).
  7. Εργαλεία κατασκευής ηλεκτρονικού καταστήματος II (Shopify).
  8. Ψηφιακό μάρκετινγκ και βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης (Search Engine Optimization).
  9. Διαφήμιση και νέες τεχνολογίες (Search Engine Marketing & Display advertising).
  10. Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ηλεκτρονικό επιχειρείν (Social Media Marketing).
  11. Μέτρηση αποτελεσματικότητας και βελτιστοποίηση ποσοστού μετατροπής (Web Analytics & Conversion Optimization).
  12. Ηλεκτρονικό εμπόριο και προσωπικά δεδομένα GDPR.
  13. Επαναληπτικό Μάθημα.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Στην αίθουσα, πρόσωπο με πρόσωπο.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Τ.Π.Ε στη Διδασκαλία και στην Επικοινωνία με τους φοιτητές, επιπλέον υλικό μέσω της πλατφόρμας eclass του Τμήματος
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις26
Ασκήσεις – Πράξεις που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης13
Συγγραφή Εργασίας20
Αυτοτελής Μελέτη91
Σύνολο150
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις κρίσεως.
  • Ερωτήσεις σύντομης απάντησης.
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.
  • Ερωτήσεις Σ-Λ και πολλαπλής επιλογής.
  • Ασκήσεις εφαρμογής.

Σε κάθε ερώτηση προσδιορίζονται το ειδικό βάρος και τα μόρια που αναλογούν.
Εργασία 40% του βαθμού.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Βλαχοπούλου Μ., Ψηφιακό Μάρκετινγκ από τη θεωρία στην πράξη, Rosili, 2020.
  2. Chaffey, D., Ψηφιακές Επιχειρήσεις και Ηλεκτρονικό Εμπόριο, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, έκτη, Ελληνική έκδοση, 2016.