ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιχειρηματικότητα

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Οικονομικών Επιστημών
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 602 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 6ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Επιχειρηματικότητα
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις και Ασκήσεις - Πράξεις 3 5
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδίκευσης
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=185

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Γενική επιδίωξη του μαθήματος είναι να δώσει τη δυνατότητα στους φοιτητές – τριες να κατανοήσουν την κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα της επιχειρηματικότητας και να παρέχει τις αναγκαίες γνώσεις για τον σχεδιασμό, ανάπτυξη και υποστήριξη επιχειρηματικών ιδεών.

Ειδικότερα:

  • Να γνωρίσουν επαρκώς, με τις διαλέξεις και τις ασκήσεις πράξεις, τα χαρακτηριστικά της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα και στην ΕΕ.
  • Να κατανοούν τη διαδικασία, μέσω της οποίας μια επιχειρηματική ιδέα μπορεί να μετουσιωθεί σε επιχειρηματική πράξη.
  • Να έχουν την ικανότητα να διακρίνουν την επιχειρηματικότητα ανάγκης και ευκαιρίας, καθώς και την επιχειρηματικότητα ανάλογα με τα χαρακτηριστικά των υποψηφίων επιχειρηματιών (νεανική, γυναικεία, ευπαθών κοινωνικών ομάδων κ.λπ.) και τις ιδιαιτερότητές τους.
  • Να είναι σε θέση να διερευνούν, συγκεντρώνουν, καταγράφουν και αναλύουν πληροφορίες και δεδομένα σχετικά με τον σχεδιασμό του επιχειρείν.
  • Να αποκτήσουν τις δεξιότητες εφαρμογής των γνώσεων σε συγκεκριμένες επιχειρηματικές δραστηριότητες και κλάδους, μέσω της μελέτης περιπτώσεων διά των ασκήσεων πράξης.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές – τριες θα είναι σε θέση να:

  • Γνωρίζουν την έννοια και τα χαρακτηριστικά της επιχειρηματικότητας, καθώς και την επιχειρηματικότητα  ειδικών ομάδων πληθυσμού και σε σημαντικούς τομείς και κλάδους.
  • Διακρίνουν την επιχειρηματικότητα ευκαιρίας από αυτήν της ανάγκης, καθώς και τα πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα, τις προοπτικές και τη δυναμική κάθε μιας από αυτές.
  • Διερευνούν και επιλέγουν τις αντίστοιχες δομές συμβουλευτικής, κατάρτισης και εν γένει υποστήριξης της επιχειρηματικότητας.
  • Εφαρμόζουν τις γνώσεις τους σε όλα τα στάδια σχεδιασμού μιας επιχειρηματικής ιδέας σε συγκεκριμένη επιχειρηματική πρακτική.
  • Αποκτήσουν τις αναγκαίες δεξιότητες εφαρμογής και ανάπτυξης μιας επιχειρηματικής ιδέας.
  • Αναπτύξουν τις αναγκαίες δεξιότητες απόκτησης γνώσεων, σε θέματα επιχειρηματικότητας για περαιτέρω σπουδές σε μεταπτυχιακό επίπεδο.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αυτόνομη Εργασία.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών.
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. Εισαγωγή στην Επιχειρηματικότητα.
  2. Χαρακτηριστικά της Επιχειρηματικότητας στην ΕΕ και στην Ελλάδα.
  3. Έρευνα, Καινοτομία, Ανάπτυξη & Επιχειρηματικότητα.
  4. Κοινωνική οικονομία και Επιχειρηματικότητα.
  5. Επιχειρηματικότητα και φύλο.
  6. Επιχειρηματικότητα και ευπαθείς κοινωνικές ομάδες.
  7. Νεανική Επιχειρηματικότητα.
  8. Σχεδιάζοντας το Επιχειρείν.
  9. Επιχειρηματικότητα Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Συμβουλευτική.
  10. Χρηματοδοτικά μέσα υποστήριξης της Επιχειρηματικότητας.
  11. Δομές υποστήριξης της Επιχειρηματικότητας.
  12. Δίκτυα Επιχειρηματικότητας.
  13. Επιχειρηματικές Ευκαιρίες και Ιδέες, Επιχειρηματική Αριστεία.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Πρόσωπο με πρόσωπο.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Τ.Π.Ε στη Διδασκαλία και στην Επικοινωνία με τους φοιτητές.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις26
Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης13
Συγγραφή Εργασίας20
Αυτοτελής Μελέτη66
Σύνολο125
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις  κρίσεως.
  • Ερωτήσεις σύντομης απάντησης.
  • Επίλυση Προβλημάτων.

ΙΙ. Εργασία 40% του βαθμού.

Σε κάθε ερώτηση προσδιορίζονται  το ειδικό βάρος και τα μόρια που αναλογούν.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Σαρρή Κ., Τριχοπούλου Α., Επιχειρηματικότητα και Κοινωνική Οικονομία. Η Οπτική του Φύλου. Εκδ. ΤΖΙΟΛΑ, 2018.
  2. Deakins David, Freel Mark, Επιχειρηματικότητα, Εκδ. Κριτική, 2007.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Journal of Economic Sciences and Applied Research.
  2. Spoudai Journal of Economics and Business.