ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Χρηματοοικονομική Διοίκηση

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Οικονομικών Επιστημών
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 704 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 7ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Χρηματοοικονομική Διοίκηση
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις και Ασκήσεις - Πράξεις 3 6
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδίκευσης
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Επιδίωξη του μαθήματος είναι η κατανόηση και η γνώση της χρηματοοικονομικής λειτουργίας των επιχειρήσεων στα πλαίσια του ελληνικού αλλά και του διεθνούς οικονομικού περιβάλλοντος, των τάσεων και των απαιτήσεων των ενδιαφερόμενων μερών όσον αφορά στο βαθμό της χρηματοοικονομικής μόχλευσης και του αναλαμβανόμενου κόστους κεφαλαίου.

Ειδικότερα, εξετάζονται θέματα όπως αυτά της διαχρονικής αξίας του χρήματος, της ανάλυσης των ταμειακών ροών, του προγραμματισμός παγίων επενδύσεων χωρίς κίνδυνο και με κίνδυνο, του κόστους κεφαλαίου, της κεφαλαιακής διάρθρωσης, των μοντέλων χρεοκοπίας και της λήψης χρηματοοικονομικών αποφάσεων με στόχο τη μεγιστοποίηση της αξίας της επιχείρησης, να αναλύουν τις αποφάσεις μερισματικής πολιτικής και τις επενδυτικές αποφάσεις, καθώς και τους τρόπους χρηματοδότησης των επενδύσεων αυτών.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα  είναι σε θέση να:

  • Γνωρίζουν την λειτουργία και τον προσδοκώμενο σκοπό της χρηματοοικονομικής διοίκησης και την έννοια του κινδύνου.
  • Γνωρίζουν τον τρόπο σύνθεσης και ανάλυσης των επενδυτικών αποφάσεων, όπως αυτές διαμορφώνονται από τις νέες χρηματοδοτικές πρακτικές.
  • Κατανοούν τα χαρακτηριστικά και τις διαφορετικότητες των επιχειρήσεων σύμφωνα με την κεφαλαιακή τους διάρθρωση και κατάσταση.
  • Αναλύουν και ερμηνεύουν τα αποτελέσματα της κεφαλαιακής διάρθρωσης των επιχειρήσεων.
  • Εφαρμόζουν νέες μεθόδους και πρακτικές χρηματοδότησης και την ερμηνεία των αποτελεσμάτων που δύνανται να επιφέρουν σε μία επιχείρηση.
  • Αξιολογούν τις επενδύσεις σε συνθήκες αβεβαιότητας με την εφαρμογή της προσαρμογής του προεξοφλητικού επιτοκίου στον κίνδυνο.
  • Εφαρμόζουν μοντέλα αποτίμησης κεφαλαιακών στοιχείων.
  • Μελετούν την κεφαλαιακή διάρθρωση των επιχειρήσεων και τους παράγοντες που την επηρεάζουν.
  • Αξιολογούν τα συστήματα και τα μοντέλα μερισματικής πολιτικής.
  • Γνωρίζουν το σκοπό και τον τρόπο σύνταξης της κατάστασης ροής μετρητών.
  • Γνωρίζουν την έννοια και τα αίτια των συγχωνεύσεων και των εξαγορών.
  • Χρησιμοποιούν την ανάλυση των αριθμοδεικτών για την αξιολόγηση των επιχειρήσεων.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. Βασικές έννοιες της χρηματοοικονομικής διοίκησης (Η χρηματοοικονομική λειτουργία. Το χρηματοοικονομικό περιβάλλον των επιχειρήσεων, Λογιστική Πληροφόρηση, Ο Ρόλος των Ταμειακών ροών στα πλαίσια των χρηματοοικονομικών αποφάσεων).
  2. Έννοιες αξίας και χρόνου / Διαχρονική αξία χρήματος.
  3. Αποτίμηση μετοχών.
  4. Αποτίμηση Ομολογιών.
  5. Μέθοδοι Αξιολόγησης Επενδύσεων / Σύγκριση.
  6. Αξιολόγηση Επενδύσεων σε καθεστώς Κινδύνου .
  7. Αξιολόγηση Επενδύσεων σε καθεστώς Πληθωρισμού .
  8. Ανάλυση χρηματοοικονομικής δομής μίας επιχείρησης.
  9. Κόστος Κεφαλαίου και Αποτίμηση Μετοχών .
  10. Τρόποι Αυξήσεως Μετοχικού Κεφαλαίου.
  11. Μερισματική Πολιτική .
  12. Κεφάλαιο Κίνησης (Έννοια, Βασικές Αρχές Διοίκησης , Εναλλακτικές Πολιτικές Χρηματοδότησης).
  13. Υβριδικά Χρηματοπιστωτικά Προϊόντα – Παράγωγα προϊόντα – Διαχείριση Διεθνών Κινδύνων.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Στην αίθουσα, πρόσωπο με πρόσωπο.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Χρήση ΤΠΕ στη Διδασκαλία και στην Επικοινωνία με τους φοιτητές.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις26
Ασκήσεις – Πράξεις που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης13
Συγγραφή Εργασίας20
Αυτοτελής Μελέτη91
Σύνολο150
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις κρίσεως.
  • Ερωτήσεις σύντομης απάντησης.
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.
  • Ερωτήσεις Σ-Λ και πολλαπλής επιλογής.
  • Ασκήσεις εφαρμογής.

Σε κάθε ερώτηση προσδιορίζονται το ειδικό βάρος και τα μόρια που αναλογούν.
Εργασία 40% του βαθμού.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Χρηματοοικονομική Διοίκηση, Παζάρσκης Μιχαήλ, Εκδόσεις Λογισμός, 2020, Κωδικός Εύδοξου:94700664.
  2. Χρηματοδότηση Επιχειρήσεων, Θόνος Γ., Εκδόσεις Τσότρας Αν., 2017, Κωδικός Εύδοξου:68373679.