ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Οικονομικών Επιστημών
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 802 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 8ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις και Ασκήσεις - Πράξεις 3 6
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδίκευσης
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=27

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Το μάθημα αποτελεί το βασικό εισαγωγικό στις έννοιες και στις εφαρμογές των Διεθνών Προτύπων Χρηματοοικονομικής Αναφοράς. Ή ύλη του μαθήματος στοχεύει στην εισαγωγή των φοιτητών στις βασικές έννοιες των Διεθνών Λογιστικών Προτύπων, την εφαρμογή τους στην παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων μέσω τον υποχρεωτικών γνωστοποιήσεων και τη διάκρισή τους όσον αφορά τα εφαρμοζόμενα λογιστικά πρότυπα όπως αυτά προβλέπονται α Επίσης αναφέρεται σε εισαγωγικές έννοιες και σε μεθοδολογίες εφαρμογής λογιστικών πολιτικών και την ερμηνεία των διαφορετικών αποτελεσμάτων όπως αυτά προκύπτουν από την αλλαγή των πολιτικών, έτσι ώστε ο φοιτητής να έχει μία συνολική αντίληψη των διαδικασιών και μεθοδολογιών στη λογιστική διαχείριση των οργανισμών. Με αυτή την έννοια το μάθημα αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία συγκεκριμένες μεθοδολογίες και τεχνικές εφαρμογής και διαχείρισης των λογιστικών αρχών και πολιτικών αναπτύσσονται σε επί μέρους ειδικά μαθήματα της κατεύθυνσης.

Τέλος, στόχο του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση από τους φοιτητές των Αρχών, Κανόνων, Μεθόδων και Διαδικασιών που ακολουθούνται για την αποτύπωση και παρουσίαση των οικονομικών γεγονότων μίας επιχειρηματικής μονάδας, με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς (ΔΛΠ/ΔΠΧΑ), στη σύγχρονη οικονομία και της μετεξέλιξης της λογιστικής διοίκησης και διαχείρισης σε ένα διακριτό επιστημονικό πεδίο / επάγγελμα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

  • Έχει κατανοήσει τα βασικά και κρίσιμα χαρακτηριστικά των Διεθνών Λογιστικών Προτύπων, την σύνδεση τους με γενικότερους οικονομικούς και επιχειρησιακούς στόχους και τις αρχές του οικονομικού κύκλου των επιχειρήσεων.
  • Έχει γνώση των εργαλείων και των τεχνικών της λογιστικής διαχείρισης των οικονομικών αποτελεσμάτων και λειτουργιών των επιχειρήσεων και πως αυτά χρησιμοποιούνται για να εξασφαλίσουν την επιτυχή οικονομική αποτύπωση των αποτελεσμάτων.
  • Είναι σε θέση να διακρίνει τους βασικούς ρόλους των λογιστικών πολιτικών σε πραγματικό περιβάλλον ή σε μία μελέτη περίπτωσης και να εκτιμήσει το ρόλο των ενδιαφερομένων μερών στην αντιμετώπιση θετικών ή αρνητικών οικονομικών εξελίξεων.
  • Χρησιμοποιεί τις μεθοδολογίες των λογιστικών αρχών για να προσδιορίσει βασικά στοιχεία προσδιορισμού του οικονομικού αποτελέσματος και περιπτώσεις χειραγώγησης των αποτελεσμάτων.
  • Αναλύει και υπολογίζει τα βασικά στοιχεία διαφορετικότητας των λογιστικών μοντέλων (Αγγλοσαξονικού – Γαλλογερμανικού).
  • Συνεργαστεί με τους συμφοιτητές του στην εφαρμογή των Διεθνών Προτύπων στο να δημιουργήσουν και να παρουσιάσουν σε μια μελέτη περίπτωσης τη διαφορετικότητα των αποτελεσμάτων και το βαθμό χειραγώγησης ο οποίος εξαρτάται από τη χρήση διαφορετικών λογιστικών πολιτικών, οι οποίες αφορούν τόσα στα ελληνικά όσο και στα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς.
  • Αναπτύξουν τις αναγκαίες δεξιότητες απόκτησης γνώσεων, σε θέματα λογιστικής διαχείρισης των οικονομικών αποτελεσμάτων για περαιτέρω σπουδές σε μεταπτυχιακό επίπεδο.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. Παρουσίαση των ΔΛΠ/ΔΠΧΑ.
  2. Πλαίσιο κατάρτιση και παρουσίασης των Χ/Κ. 3: Παρουσίαση ΔΛΠ 1, ΔΛΠ2.
  3. ΔΛΠ7, Ταμειακές Ροές.
  4. ΔΛΠ8, ΔΛΠ10, Διόρθωση Λαθών.
  5. ΔΛΠ 12, φορολογία, ΔΛΠ 16, Πάγια Στοιχεία.
  6. ΔΛΠ 17, Μισθώσεις, ΔΛΠ 19, Προσωπικό.
  7. ΔΛΠ 20, Επιχορηγήσεις, ΔΛΠ 21 Συνάλλαγμα.
  8. ΔΛΠ 23, Κόστος Δανεισμού.
  9. ΔΛΠ 36, Απομειώσεις, ΔΛΠ 37, Προβλέψεις.
  10. ΔΛΠ 38, Άυλα Στοιχεία.
  11. ΔΛΠ 33, Κέρδη ανά Μετοχή.
  12. ΔΛΠ 11, Κατασκευαστικά Συμβόλαια.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Στην αίθουσα, πρόσωπο με πρόσωπο.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση ΤΠΕ στη Διδασκαλία και στην Επικοινωνία με τους φοιτητές.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις26
Ασκήσεις – Πράξεις που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης13
Συγγραφή Εργασίας20
Αυτοτελής Μελέτη91
Σύνολο150
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις κρίσεως.
  • Ερωτήσεις σύντομης απάντησης.
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.
  • Ερωτήσεις Σ-Λ και πολλαπλής επιλογής.
  • Ασκήσεις εφαρμογής.

Σε κάθε ερώτηση προσδιορίζονται το ειδικό βάρος και τα μόρια που αναλογούν.
Εργασία 40% του βαθμού.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Βλάχος Χ., Λουκάς, Λ., Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα 2009, Εκδ. Παπαζήση – Globaltrainin, τόμος Α’, 2008.
  2. Καραγιώργος Θ., Πετρίδης Α., Εφαρμογή των Διεθνών Λογιστικών Προτύπων (ΔΛΠ) σε συνδυασμό με το Γενικό Λογιστικό Σχέδιο (ΓΛ), Εκδ. ΓΕΡΜΑΝΟΣ, 2006.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

1. Journal of Accounting Review.
2. American Journal of Applied Sciences.