ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη
1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης | ||||
ΤΜΗΜΑ | Τμήμα Οικονομικών Επιστημών | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | 851 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 8ο | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων. |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
Διαλέξεις και Ασκήσεις Πράξης | 3 | 6 | |||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4. | |||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) . |
Ειδικού υποβάθρου | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | |||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνικά | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=971 |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. |
||
Η κοινωνική ευθύνη των οικονομικών και όχι μόνο οντοτήτων, είναι ένα δυναμικό και συνεχώς βελτιούμενο επιστημονικό πεδίο έρευνας με μεγάλη σημασία και βαρύτητα στην επιχειρηματική και όχι μόνο πρακτική. Αποτελεί κατ’ εξοχήν αντικείμενο του κλάδου των οικονομικών επιστημών (ως αυτοτελές πλέον πεδίο έρευνας) όπου προσεγγίζονται και αναλύονται ζητήματα και προσφέρονται γνώσεις και διαμόρφωση καλών πρακτικών, ως εφόδια για τον οικονομολόγο του μέλλοντος. Στο μάθημα αυτό μελετώνται τα βασικά ζητήματα διαμόρφωσης ισόρροπων σχέσεων μεταξύ των ενδιαφερομένων μερών μιας οικονομικής οντότητας (Shareholders και Stakeholders), και πώς μέσα από αυτή τη δυναμική και ανταγωνιστική σχέση θα διαμορφωθούν ισορροπίες σχέσεων (οικονομικές οντότητες – κοινωνία – περιβάλλον). Η τήρηση και ο σεβασμός αρχών ΕΚΕ εκ μέρους των οικονομικών και όχι μόνο οντοτήτων, αποτελεί πλέον δεξαμενή άντλησης συγκριτικών ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων για τις επιχειρήσεις, καθότι με τον τρόπο αυτό αποκτούν την εμπιστοσύνη των εργαζομένων, των καταναλωτών και της κοινωνίας με σεβασμό πάντα στο περιβάλλον. Οι παραπάνω αποτελούν τα δυναμικά ενδιαφερόμενα μέρη του μικρο-, και μακρο-περιβάλλοντος των οικονομικών οντοτήτων. Με το πέρας των μαθημάτων οι φοιτητές πρέπει να είναι σε θέση να αντιλαμβάνονται τους βασικούς προβληματισμούς της κοινωνικά υπεύθυνης λειτουργίας των επιχειρήσεων και όχι μόνο, της ηθικής συμπεριφοράς και της ορθολογικότητας στη λήψη των αποφάσεων. Να εκτιμούν και να σέβονται τη σημασία της ηθικότητας στην επιχειρηματική τακτική και πολιτική δραστηριότητα. Θα πρέπει να είναι εξοικειωμένοι με τα ηθικά προβλήματα της επιχειρηματικής δράσης, αλλά και με τον κλάδο της επιχειρηματικής ηθικής, ως ιστορικό φαινόμενο που αναδύθηκε μαζί με τον γιγαντισμό των ανωνύμων εταιρειών. Θα πρέπει να είναι σε θέση να εκτιμούν τις παραμέτρους των διαφόρων σύνθετων προβλημάτων που συναρτώνται με τις επιχειρηματικές αποφάσεις ή ανακύπτουν στο χώρο εργασίας, και να ανταποκρίνονται με συναίσθηση της ευθύνης τους σε αυτά. Ο Οικονομολόγος του μέλλοντος οφείλει να έχει υψηλό αίσθημα ατομικής και κοινωνικής ευθύνης, υπευθυνότητας, να λειτουργεί και να αποφασίζει μέσα σε σύνθετα, περίπλοκα και πολύπλοκα περιβάλλοντα και να υποτάσσει τις εξελίξεις της Επιστήμης και της Τεχνολογίας στο κοινωνικά καλό. Ευθύνη και υπευθυνότητα απαιτούνται σε όλες τις αποφάσεις και δράσεις ατόμων και ομάδων σε όλα τα επιστημονικά πεδία. |
||
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
||
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών | Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης | |
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. |
|
||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
|
||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
Οργάνωση Διδασκαλίας
|
||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%)
ΙΙ. Εργασία (προαιρετική) 40% του βαθμού. |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Συγγράμματα
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
|