Στατιστική ΙΙ

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

  1. Εκτιμητική. Διαστήματα εμπιστοσύνης.
  2. Έλεγχος στατιστικών υποθέσεων.
  3. Έλεγχοι καλής προσαρμογής.
  4. Έλεγχοι συνάφειας με την κατανομή x2.
  5. Μέτρηση της σχέσης ανάμεσα σε ποιοτικές μεταβλητές.
  6. Συντελεστής συσχέτισης του Pearson και του Spearman.
  7. Έλεγχοι υποθέσεων για τη συσχέτιση σε έναν στατιστικό πληθυσμό.
  8. Ανάλυση κατηγοριοποιημένων δεδομένων.
  9. Βασικές αρχές απλής παλινδρόμησης.
  10. Χαρακτηριστικά μοντέλου παλινδρόμησης.
  11. Λογαριθμική παλινδρόμηση.
  12. Πολλαπλή παλινδρόμηση.
  13. Επίλυση σύνθετων προβλημάτων με πραγματικά δεδομένα.

Μαθησιακοί Στόχοι

Γενική επιδίωξη του μαθήματος είναι η κατανόηση και η γνώση της λειτουργίας της στατιστικής συμπερασματολογίας με έμφαση στην ανάπτυξη στατιστικού τρόπου σκέψης και ικανοτήτων ανάλυσης ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων. Επιδίωξη αποτελεί και η εφαρμογή τεχνικών στην ανάλυση και ερμηνεία των αποτελεσμάτων της οικονομίας και των επιχειρήσεων στα πλαίσια τόσο του ελληνικού όσο και του διεθνούς οικονομικού περιβάλλοντος, των τάσεων και των απαιτήσεων των ενδιαφερόμενων μερών όσον αφορά στο βαθμό της συγκρισιμότητας, καθώς οι στατιστικές μέθοδοι βρίσκουν εφαρμογές σχεδόν σε όλους τους κλάδους της ανθρώπινης δραστηριότητας.

Με την παρακολούθηση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες αναμένεται να είναι σε θέση να:

  • Χρησιμοποιούν τη γνώσητους και να κατανοούν θέματα γενίκευσης των συμπερασμάτων.
  • Μπορούν να εκτελούν ελέγχους υποθέσεων.
  • Έχουν την ικανότητα να μπορούν να εφαρμόσουν τις μεθόδους της παλινδρόμησης.
  • Χρησιμοποιούν στατιστικό λογισμό για τις αναλύσεις.
  • Αξιολογούν και να συνθέτουν εκθέσεις και αναλύσεις που αναφέρονται σε θέματα οικονομικής διαχείρισης.
  • Αποκτήσουν τις αναγκαίες δεξιότητες για να υποστηρίζουν τον εξωστρεφή προσανατολισμό φορέων και επιχειρήσεων και να εξάγουν συμπεράσματα που αναφέρονται στο σύνολο των δεδομένων χρησιμοποιώντας ένα (μικρό) υποσυνόλου του.

Γενικές Ικανότητες

  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

  • Στην αίθουσα, πρόσωπο με πρόσωπο.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Τ.Π.Ε στη Διδασκαλία και στην Επικοινωνία με τους φοιτητές.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις26
Ασκήσεις – Πράξεις που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης26
Συγγραφή Εργασίας20
Αυτοτελής Μελέτη53
Σύνολο125

Αξιολόγηση Φοιτητών

Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις κρίσεως.
  • Ερωτήσεις σύντομης απάντησης.
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.
  • Ερωτήσεις Σ-Λ και πολλαπλής επιλογής.
  • Ασκήσεις εφαρμογής.

Σε κάθε ερώτηση προσδιορίζονται το ειδικό βάρος και τα μόρια που αναλογούν.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  1. Andy Field, Η Διερεύνηση της Στατιστικής με τη Χρήση του SPSS της IBM, Εκδ. Προπομπός, Αθήνα, 2016.
  2. Χάλκος Γ., Στατιστική, 4η έκδοση, Εκδόσεις Δίσιγμα ΙΚΕ, Θεσσαλονίκη, 2020.
  3. Ζαφειρόπουλος Κ., Μυλωνάς Ν., Στατιστική με SPSS, 2020, Εκδ. Τζιόλα.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Journal of Business & Economic Statistics.
  2. Econometrics and Statistics.
  3. Journal of Statistics Education.