Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Επιχειρείν
Γενικά
- Κωδικός: 553
- Εξάμηνο: 5ο
- Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
- Τύπος μαθήματος: Ειδίκευσης
- Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
- Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Διαλέξεις και Ασκήσεις - Πράξεις (3)
- Μονάδες ECTS: 6
- Διδάσκοντες: Ζιάκης Χρήστος
- Συντονιστής: Κύδρος Δημήτριος
- Πρόγραμμα Μαθημάτων:
- Πρόγραμμα Εξετάσεων:
Περιεχόμενα μαθήματος
- Η έννοια του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν και του Ηλεκτρονικού Εμπορίου.
- Ηλεκτρονικά Επιχειρηματικό μοντέλα και νεοφυείς επιχειρήσεις.
- Το εργαλείο Business Model Canvas.
- Βήματα και στρατηγική δημιουργίας Ηλεκτρονικής Επιχείρησης.
- Εργαλεία κατασκευής ηλεκτρονικής επιχείρησης και συστήματα διαχείρισης περιεχομένου ανοιχτού κώδικα.
- Εργαλεία κατασκευής ηλεκτρονικού καταστήματος (WooCommerce).
- Εργαλεία κατασκευής ηλεκτρονικού καταστήματος II (Shopify).
- Ψηφιακό μάρκετινγκ και βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης (Search Engine Optimization).
- Διαφήμιση και νέες τεχνολογίες (Search Engine Marketing & Display advertising).
- Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ηλεκτρονικό επιχειρείν (Social Media Marketing).
- Μέτρηση αποτελεσματικότητας και βελτιστοποίηση ποσοστού μετατροπής (Web Analytics & Conversion Optimization).
- Ηλεκτρονικό εμπόριο και προσωπικά δεδομένα GDPR.
- Επαναληπτικό Μάθημα.
Μαθησιακοί Στόχοι
Η έννοια του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν στη σύγχρονη πραγματικότητα συμπεριλαμβάνει πολλές και διαφορετικές αναγνώσεις, άλλοτε από την πλευρά της επιστήμης της Πληροφορικής, της Διοικητικής, του Μάρκετινγκ, της Διοίκησης Επιχειρήσεων και γενικά των Οικονομικών Επιστημών. Σκοπός του μαθήματος είναι να παρουσιάσει σε βάθος θέματα που σχετίζονται με τις έννοιες αυτές, όπως τις διαφορές μεταξύ ηλεκτρονικού επιχειρείν και ηλεκτρονικού εμπορίου, τα σύγχρονα ηλεκτρονικά επιχειρηματικά μοντέλα και τις νεοφυείς επιχειρήσεις, τις τεχνικές και τα εργαλεία ανάπτυξης μιας ηλεκτρονικής επιχείρησης, τις τεχνικές προώθησης μιας ηλεκτρονικής επιχείρησης μέσω του ψηφιακού μάρκετιγνκ, τα κανονιστικά πλαίσια για ηλεκτρονικές συναλλαγές μεταξύ καταναλωτών και επιχειρήσεων και τον κανονισμό προστασίας προσωπικών δεδομένων.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές και φοιτήτριες θα:
- Αναγνωρίζουν τα μοναδικά χαρακτηριστικά του διαδικτύου και πώς αυτά μπορούν να καθορίσουν το μέλλον της νέας οικονομίας
- Αντιλαμβάνονται την εννοιολογική διαφορά των όρων ηλεκτρονικό επιχειρείν και ηλεκτρονικό εμπόριο.
- Περιγράφουν βασικές εφαρμογές και καινοτόμα ηλεκτρονικά επιχειρηματικά μοντέλα.
- Διακρίνουν τα επιχειρηματικά μοντέλα που υιοθετούν σύγχρονες διαδικτυακές εταιρείες.
- Κατανοούν τον τρόπο με τον οποίο διάφοροι παράγοντες του κοινωνικοοικονομικού συστήματος δίνουν ώθηση ολοένα πιο εντατικά προς το ηλεκτρονικό επιχειρείν.
- Προσδιορίζουν πηγές και κρίσιμους παράγοντες που επηρεάζουν άμεσα την αποτελεσματικότητα του οικοσυστήματος νεοφυούς επιχειρηματικότητας.
- Αποκτούν κατάλληλες δεξιότητες για την καταγραφή μιας στρατηγικής ανάπτυξης ηλεκτρονικής επιχείρησης.
- Αναγνωρίζουν τις βασικές τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στη σχεδίαση και ανάπτυξη διαδικτυακών επιχειρήσεων.
- Χρησιμοποιούν εργαλεία ανάπτυξης διαδικτυακών εφαρμογών και ηλεκτρονικών επιχειρήσεων.
- Προσδιορίζουν τα συστατικά και διαφορετικές μεθόδους ψηφιακού μάρκετινγκ για την προώθηση των ηλεκτρονικών επιχειρήσεων.
- Εφαρμόζουν τεχνικές βελτιστοποίησης για μηχανές αναζήτησης.
- Χρησιμοποιούν εργαλεία προώθησης και online διαφήμισης.
- Κατανοούν και αναλύουν τη χρήση των κοινωνικών δικτύων από τους online καταναλωτές.
- Αξιολογούν την επίτευξη των στόχων που έχουν θέσει ως προς τις ενέργειες ψηφιακού μάρκετινγκ.
- Αναπτύσσουν δεξιότητες πρόσληψης νέας γνώσης στον τομέα του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν.
Γενικές Ικανότητες
- Αυτόνομη εργασία.
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
Μέθοδοι Διδασκαλίας
- Στην αίθουσα, πρόσωπο με πρόσωπο.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
- Τ.Π.Ε στη Διδασκαλία και στην Επικοινωνία με τους φοιτητές, επιπλέον υλικό μέσω της πλατφόρμας eclass του Τμήματος
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος εργασίας εξαμήνου |
Διαλέξεις | 26 |
Ασκήσεις – Πράξεις που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης | 13 |
Συγγραφή Εργασίας | 20 |
Αυτοτελής Μελέτη | 91 |
Σύνολο | 150 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:
- Ερωτήσεις κρίσεως.
- Ερωτήσεις σύντομης απάντησης.
- Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.
- Ερωτήσεις Σ-Λ και πολλαπλής επιλογής.
- Ασκήσεις εφαρμογής.
Σε κάθε ερώτηση προσδιορίζονται το ειδικό βάρος και τα μόρια που αναλογούν.
Εργασία 40% του βαθμού.
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Βλαχοπούλου Μ., Ψηφιακό Μάρκετινγκ από τη θεωρία στην πράξη, Rosili, 2020.
- Chaffey, D., Ψηφιακές Επιχειρήσεις και Ηλεκτρονικό Εμπόριο, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, έκτη, Ελληνική έκδοση, 2016.