ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Computer Science

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ School of Economics and Business Administration
ΤΜΗΜΑ Department of Economic Sciences
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Undergraduate
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 105 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 1st
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Computer Science
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Tutorials (Theory) 2 5
Laboratory 2 0
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 General Background
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Greek
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=24

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Computer science literacy is a top priority for the development of society. In recent years, considerable effort has been made in secondary education, albeit with mixed results. Students admitted to the Department of Economic Sciences have already acquired a good knowledge base from Secondary Education, at an initial – theoretical level. However, they present inhomogeneity in terms of practical knowledge and application in the subject of Information Technology.

The course includes an introduction to modern computer science. Hardware is presented, including data storage methods, digital design and architecture. In addition, there is an introduction to the study and development of algorithms with a real programming language (VBA). Finally, during the introductory exercises of the laboratory part of the course, an effort is made to acquire a common level of practical knowledge of handling the most important office applications, with an emphasis on word processing, spreadsheets, presentation software and their use in the cloud.

Upon successful completion of the course, students will be able to:

  • Describe and analyze the basic components of a computer.
  • Determine the usefulness and importance of each subsystem of the Computer.
  • Evaluate and be able to select the appropriate subsystem, conducting the appropriate cost/benefit discussion.
  • Evaluate and select appropriate peripherals for storage.
  • Explain at a basic level the digital way of processing data.
  • Be prepared for future hardware developments.
  • Identify, analyze and monitor the execution progress of an algorithm.
  • Apply appropriate algorithms for basic problems of searching, sorting and processing tables.
  • Investigate the needs of development and synthesis of algorithmic techniques for specific applications of their specialty.
  • Compose algorithms in a Programming Language in order to solve problems.
  • Review algorithmic techniques for similar problems.
  • Acquire the necessary skills to use and apply text writing and editing either locally or in the cloud. To acquire skills in the use and application of spreadsheets.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Working independently.
  • Team work.
  • Decision-making.
  • Production of free, creative and inductive thinking.
  • Search for, analysis and synthesis of data and information, with the use of the necessary technology.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Theory

  1. The computer and its applications.
  2. Data storage in digital format.
  3. Numbering systems and operations.
  4. Fundamentals of digital design, gates, circuits.
  5. Computer architecture, Von Neuman model, technologies, progress and future issues.
  6. Algorithms – basic concepts.
  7. Presentation of algorithms, Sequence, selection.
  8. Basic repeating structures.
  9. Data structures, arrays, dynamic structures.
  10. Algorithms in one-dimensional arrays.
  11. Algorithms in two-dimensional arrays.
  12. Search and sort I.
  13. Dynamic data structures

Laboratory

The Laboratory part of the course generally follows the course of the theoretical part. During the first five weeks there is a complete introduction to office applications. From the 6th week onwards, the VBA programming language is used for the algorithmic part of the material.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • In the classroom, face to face.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Basic software (windows, word, power point, the web, etc.).
  • Support of learning process through the electronic platform / e-class.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Lectures26
Laboratory Practice Works26
Coursework Writing20
Independent Study53
Total125
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Theory:
Written final exams (60%) that may include:

  • Judgemental questions.
  • Short answer questions.
  • Comparative evaluation of theory elements.
  • True/False and multiple choice Questions .
  • Application exercises.

In each question, corresponding evaluation points are specified.

The Laboratory part is checked on a weekly basis. Prepared assignments covering a specific part of the material each time are distributed and their correct execution is checked by all students. At the end of the semester, all students are tested in a laboratory examination (40% of the total grade).

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Β. Βράνα, Δ. Κύδρος, Εισαγωγικά θέματα πληροφορικής – Αλγοριθμικής, Εκδόσεις ΣΟΦΙΑ, Θεσ/νίκη, 2010
  2. Γ. Γιαγλής, Αρχές λειτουργίας και προγραμματισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών, ΟΠΑ ΑΕ, 2012
  3. https://www.khanacademy.org/computing/computer-science